Om Os

Foreningen

Stengaardens Grundejerforening blev oprettet i 1921 og har hjemsted i Gladsaxe Kommune.

• Vi dækker trekanten Buddinge Station - Stengården Station - Lyngen.

• Vi omfatter i dag 40 veje med ca. 400 medlemmer.

Vi er kollektive medlemmer af Sammenslutningen af grundejerforeninger i Gladsaxe Kommune, der har ca. 5.100 medlemmer fordelt på 39 grundejerforeninger.

Vores aktiviteter dækker mange ting til fordel for såvel den enkelte grundejer, som alle grundejere i såvel foreningen som i kommunen.

Vi deltager i kommunens årlige møder med grundejerforeningerne.

I 1998 lykkedes det os at skaffe samtlige parcelhusejere tilbagebetaling af for meget opkrævet grundskyld, ca. 3.000 kr. pr. grundejer.

Kommunen tilbagebetalte 17 millioner kr.

Hvis I vælger at blive medlem af den lokale grundejerforening, har I mulighed for at få indflydelse på udviklingen inden for grundejernes forhold i både kommunen og på landsplan gennem Parcelhusejernes Landsforening.

Kontingentet er pt. 110 kr. årligt. Hvis I vil være medlem, så kontakt formanden Kristian Voigt, mail: formand@stgrf.dk eller via kontaktlinket på nærværende hjemmeside